Att förändra världen

Dagens boktips är "Oväder" av Mark Lynas

Den är den senaste boken som peppat mig att vilja åstadkomma en förändring både hos mig själv och i resten av samhället. Fast det kändes rätt hycklande när jag blev så berörd av den igår, och flög till Oslo idag... Ursäkten att jag inte hunnit annars är ju visserligen sann, men gör det det mer rätt att öka på den globala uppvärmningen? Kan jag rättfärdiga det med att jag är rätt miljömedveten i övrigt? Nja..

Jag ska se om jag kan åka tåg till de nästa två FS-mötena.

Men hursomhelst. Boken. LÄS DEN! Jag har den inbunden att låna ut till den som är snabbast, annars kan man gå till sitt bibliotek eller köpa den här. Där finns också en schysst sammanfattning av boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback