Jobbreflektioner

Jag har kommit på en grej, med lite hjälp från en av mina grymma styrelseledamöter.

En av mina största brister/svagheter som ordförande tror jag är att inte är tillräckligt duktig på att delegera, och vill försöka göra så mycket som möjligt för att andra "ska slippa". Det är så lätt att tänka att "jag fixar till det där, så behöver jag inte besvära X med det, hen har så mycket ändå med skola/jobb/annat ändå."

Men det är ju inget bra, för många småsaker gör ju att jag missar att göra annat, och dessutom koncentreras en massa makt till mig som inte borde göra det.

Så nu har jag kommit fram till att jag ska bli bättre på att se till att skicka vidare både information och saker som ska göras, frågan är bara hur jag ska skaffa mig bra rutiner för det?

En sak som jag trot jag ska satsa på i vår är att ha minst en dag/vecka som är kommunikations och administrationsdag. Idag har jag hunnit att skicka massor med mail och ringa flera samtal som legat på hög de senaste veckorna. Det är nog ett sätt att komma ifrån det. Hinner man landa så hinner man tänka ett steg längre i genomförandet av saker och ting.


Kommentarer
Postat av: Therese

Att delegera är jättesvårt och tar lång tid att lära sig (jag försöker fortfarande...) men det är viktigt, så man får inte ge upp!

Postat av: Justingrete

Hi! Your website is really interesting! I like it!

2008-10-08 @ 11:45:28
URL: http://justingrete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback