Mitt i julkursen


Julkursen är i full gång här nere i Chamonix, och jag skulle kunna blogga i flera timmar om allt som hänt, alla tankar som rör sig i huvudet och hur härligt det är här nere. Men jag sitter på ett internetcafé inne i stan, och har inte så gott om tid på mig. Jag tar det när jag kommer hem.

Jag ska skriva ut lite papper till min och Åsas föreläsning om BTM ikväll. Den kommer bli grymmarns bra, jag har aldrig varit så här förberedd inför en föreläsning, det är riktigt skönt faktiskt! Det ska jag vara flera gånger.

Jag passar på att kolla milen, och inser att det verkligen är julledigt för alla när jag bara fått 30 nya mail de senaste 5 dagarna. Skönt, bara ett par, tre stycken som behövde åtgärd.

Mitt i julkursen

Såhär vackert var det i backen idag när vi var ute och åkte med skidskolan i systemet La Flegére. Vi är på 2000-2500 meters höjd, mitt i pisten. Til höger står Youssef och glassar, och ner till vänster är vår skidlärare.

Det syns inte så bra på bilden, men vi var mitt ibland molnen, och det var små iskristaller i luften överallt. När solen lyste igenom såg det ut som porten till en annan värld.. Mördande vackert.

Nu är det fyra dagars kurs kvar, och det har redan blivit ett minne för livet. I love it.

Vi ses när jag är hemma igen, det blir nog inget mer bloggande innan jag är hemma i Motala igen den 2:a, men man vet ju aldrig..

Kommentarer
Postat av: Runesophia

Hello! Very interesting and professional site.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback