Konstig dröm

Jag har på Lisas inrådan flera gånger försökt komma ihåg vad jag drömt, och imorse gick det vägen! Jag tror det också kan bero på att det inte var första, utan snarare tredje, fjärde gången jag drömmer samma sak!

Jag drömde att jag var i ett rum som inte var hemma hos varken mig eller någon annan utan snarare i nån studentkorridor eller på något fikarum någonstans.

Min uppgift var att jag skulle handdiska en hög med disk, på tid. Jag hade sisådär 15 minuter på mig, och Mathias tog tid på mig (Någon av de andra nätterna kan det ha varit Lisa). Han sa "kör" och gick sedan iväg tills tiden var ute. Jag visste att det var bråttom, så jag diskade som en tok, snabbt och småslarvigt, för att hinna klart innan tiden var ute. 

Vid ett bord i närheten satt kanske tre personer, vet inte vilka, och tittade på hur det gick för mig. 

När tiden började rinna ut så inser jag att jag antagligen inte kommer att hinna, men försöker ändå genom att diska ännu snabbare och slarvigare. Jag hinner nästan, men inte riktigt, innan Mathias kommer tillbaka och säger att tiden är ute. Jag svär när jag inte klarar det, men blir inte jättearg eller ledsen och frågar om jag kan få ett nytt försök. I någon av drömmarna har jag fått det, i någon har jag inte fått det. 

De gånger jag fått flera förösk har jag ibland klarat av det på kanske tredje försöket. 

Det är roligt att komma ihåg drömmar, det ska jag försöka göra flera gånger! Nu får gärna någon drömexpert tyda det här åt mig också..


Kommentarer
Postat av: Mattis

Det verkar som att du känner att du inte riktigt kan leva upp till mina krav eller vara lika bra som mig, men att du jobbar hårt på det.
Men när skjuter ingen hare, som vi brukar säga.

Postat av: Lisa

Han är rolig den där Mathias :) Men jag tror han är inne på rätt spår. Sen är det ju så att den bästa på att tyda drömmar är den som drömt själv. Men lite stress kanske man kan gissa på? Och prestationskrav.

2005-11-08 @ 21:40:15
URL: http://www.lisaskiold.blogg.se
Postat av: Robert

Jag har efter lite funderingar kläckt idén att den handlade om julkursen. Känns som att det var tungrott där ett tag, och att kraven från mig själv var väldigt höga. Nu börjar det falla på plats, det känns skönt.

2005-11-08 @ 21:54:48
URL: http://damberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback