Lankeser och knagglig engelska

Så tidigt som jag gick upp idag var det länge sen jag gick upp. Jag skulle träffa två människor från Sri Lanka klockan 9 imorse på vårt kansli ute på Stora Essingen och ville vara där i god tid innan. Därför tog jag 7.10-tåget imorse. Galet tidigt var jag tvungen att gå upp då!

Var allafall på kansliet i god tid och han förbereda mig lite mentalt och ställa om lite i huvudet för att kunna klämma fram några ord engelska när de kom. Strax efter 9 dök de upp tillsammans med Johan som är global koordinator på LSU. Lisa följde som tur vad med en stund i början och vi satte oss i mysrummet för att prata lite. Jäklar vad svårt det var att ställa om! men efter en halvknackig början så kom vi igång och pratade massor om hur vi påverkar politiker, jobbar inom LSU och jobbar med demokrati och deltagande bland annat.

Det är fruktansvärt nyttigt att få berätta såhär om sin egen organisation, och ännu bättre när man måste göra det på engelska! Då måste man verkligen tänka till om vad man gör för något i sin organisation, och dessutom förenkla det så man kan säga det...

Det var nyttigt, och det fick mig att inse än en gång hur duktiga vi är på påverkan och hur strategiskt vi många gånger tänker och jobbar i vårt politiska arbete med att träffa politiker och annat.

Det slog mig också vilken klockren uppbyggnad vi har i påverkanssynpunkt, där vi verkligen kan nå otroligt många politiker och andra människor på både lokal, regional och nationell nivå. Det här med att vara en folkrörelse är verkligen grymt!

Kommentarer
Postat av: David

Så du menar alltså att vår General Secretary var med ett tag... ;-)

Postat av: Lisa

Ja, jag kan avslöja att det var så jag blev presenterad. Hmpf. Generell och generell... jag vet inte.

2005-11-24 @ 20:11:47
URL: http://lisaskiold.blogg.se
Postat av: Juonap

i love this page keep it up.

2009-10-19 @ 13:53:05
URL: http://juonap.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback