Lussebullsbak och kontraster

24677-36

Hemma i Motala och har ägnat dagen åt att kolla på en gård med mina föräldrar (åt dem, inte åt mig) och familjebak av lussebullar. Jag var kung av pärlsockret och lussebullssnurrandet, och såhär bra blev resultatet!

Det känns skönt att vara hemma, ikväll blir det soft med lite mat och slappande i soffan. En riktig batteriladdning.

Det är schysst med såna här kontraster i livet. Idag var jag ute och traskade i en skog med ett gäng äldre gubbar som pratade jakt, skogsvård och om "såna där muslimer" som de antagligen träffat väldigt få i sitt liv i sin lilla by utanför Motala. I nästa vecka ska jag till Bryssel och hålla i ett seminarie om europeisk integration och demokrati ihop med ungdomar från hela Europa. "Det är nyttigt att uppleva såna här kontraster" tänkte jag idag när jag traskade omkring i skogarna kring Evarsteby med de här grönklädda gamla männen och inspekterade skogsmark.

Kommentarer
Postat av: Fanny

pärlsocker, på lussekatter?

Postat av: Robert

Självklart gjordes det saffransbullar, med russin och mandelmassa i också. Och på dem är ju pärlsockret en självklarhet! ;P

2005-11-27 @ 18:31:12
URL: http://damberg.blogg.se
Postat av: Sondreoliwia

Hi, how did you have the time to update you web site if you are so busy as your picture in your home page ? Good luck for your interesting links pages.

2010-04-27 @ 07:30:56
URL: http://sondreoliwia.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback