Dagens garv

Såg att skånetrafiken blivit anmäld för att ha tagit in annonser från Skånepartiet. Jag tänker inte fördjupa mig i och tycka till i den frågan, jag nöjer mig med att skratta efter att ha läsa skånepartiets partiprogram. Det kanske jag inte borde, men i mina ögon är det här bara tragikomiskt.

http://www.skanepartiet.org/

Våra 12 punkter
1.      Skåne blir en fri republik, medlem i EU och NATO
2.      Stopp för invandring av flyktingar och liknande
3.      ISLAM avlägsnas, muslimerna får flytta till Sverige
4.      Alla pensionslöften skall ovillkorligen infrias
5.      Mer pengar till sjukvård, äldre och handikappade
6.      Båda reaktorerna i Barsebäck skall användas
7.      Eleverna måste få respekt för lärare och vuxna
8.      Brottsbekämpningen skärps med fler poliser mm
9.      Arbetsmarknaden liberaliseras, bidragsfusk stoppas
10.  Skattetrycket sänks när Skånes statsskuld är betald
11.  Systembolagsmonopolet upphävs
12.  Kommunistväldet i radio och TV stoppas

Ditt medlemskap i Skånepartiet är viktigt. Ta ställning! Sätt in hundra kronor på postgiro.nr 439 83 80 – 8 och bli medlem.

Allt blir bättre, bara Skåne blir självständigt och vi kastar ut alla som inte är vita medelklassmänniskor... Nej, jag kan verkligen inte göra annat än skratta.. =D Harry Franzén, vår käre lokalhandlare som vill sälja vin i butik, är en av de drivande krafterna i "partiet". det säger väl det mesta.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tycker det känns som att de har missat några delar, kanske lite censur av utländsk media till exempel. Och gillar de verkligen homosexuella? Verkar osannolikt. Och hur är det med import generellt (förutom människor då)kan man syssla med sånt. Mat, elektronik, bilar...? Jag hoppas för övrigt att de verkligen stoppar alla slags utlänningar, så att även danskar och norrmän och amerikanare inte gör sig besvär.

Postat av: Macke K

Eller svenskar!

2005-10-29 @ 11:24:16
URL: http://karlsson.blogg.se
Postat av: Macke K

Om Skåne nu blir självständigt, kommer man behöva visum för att åka igenom till Danmark då? Det tror jag skulle minska spritresorna. Jag är för!

2005-10-29 @ 11:25:23
URL: http://karlsson.blogg.se
Postat av: Robert

Bra idé Karlsson! Om Skåne blir självständigt och står utanför EU får vi ju en naturlig mur mot danmarksinförseln, jag ska gå med! ;P

2005-10-29 @ 13:00:34
URL: http://damberg.blogg.se
Postat av: Boffo

De vill ju att Skåne ska vara med i EU, så det löser ju inte våra problem på alkoholfronten... Men om de nu blir en egen repbulik och all invandring förbjuds, kastas alla "riktiga" svenskar ut från Skåne då?

2005-10-29 @ 13:45:57
Postat av: Robert

Ahhh, de vill vara MED i EU.. Ja då skiter sig ju den tanken. Då kan vi lika gärna ha kvar Skåne då.. =P

Sen tror jag att man skulle kasta ut alla Stockholmare och Norrlänningar om skåne blev republik.

2005-10-29 @ 14:57:51
URL: http://damberg.blogg.se
Postat av: Niklas

Först skulle de nog börja med att fängsla gamla partikollegor.. De där splittras ju mest hela tiden :)

2005-11-03 @ 12:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback