TV-debut

I helgen har jag gjort min debut i TV-rutan. 2 ggr! Först var det Världens barn-gala i lördags på TV. Då satt jag i publiken med Lisa och Katja. Det bloggar jag mer om nån annan dag, hände mycket kul bakom kamerakulisserna.

Men ikväll var det dags för mitt första TV-framträdande som förbundsordförande. Intervjuer med både Aktuellt och TV4-nyheterna. "Fett ölköp", UNF:s stora ölköpskontroll vi gör med folkölsprojektet, resulterade i att vi köpa öl i 39 av 97 butiker. 40%. Jävligt kasst med tanke på att vi hade en snittålder som låg säkert ner strax under 15 bast.

Bra jobbat av SImon som raggade rätt på två TV-team på en Söndag. TV4 hängde med mitt gäng (Jag, Mats, Max och Mirjam) och filmade några av våra kontroller. Naturligtvis nekades vi köp i tre på rad när de var med, men i den fjärde fick vi ut. 7-eleven. Heder åt kassören där som ställde upp på intervju.

Men sen blev det intervjuer med mig och Mirjam som också var inne och köpte med mygga för ljudupptagning. Kändes lite KGB. Intervjun gick bra, kände mig konstigt nog inte nervös alls varken före, under eller efter. Bara lite missnöjd med att jag inte sa riktigt det jag ville få fram. Han ställde konstiga frågor. Men klippningen fixade till det, så det blev bra tillslut. Mirjam var skitbra.

Sen kom SVT och gjorde en intervju. De hade hängt med en annan grupp och filmat, och gjorde bara en intervju med mig. Den gick mycket bättre. Det inslaget har jag inte sett än, men de som gjort det gav mig godkänt.

Kändes lite skumt att se sig själv i rutan, men jag tänkte först "Wow, den där killen vet ju vad han pratar om!", innan jag insåg att jag kollade på mig själv. Då gav jag mig själv godkänt också, kändes skönt.

Så nu är man TV-star, bara att skriva sina memoarer och sätta sig på sin häck och vänta på morgonsoffe- och andra proffstyckar-erbjudanden. Eller?

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Jag såg dig i Aktuellt. Robert Dammberg. Hihi. Men du skötte dig bra!

Postat av: Erik

Jag tyckte du gjorde en jättebra insats!

2005-10-17 @ 16:24:52
URL: http://wagner.blogg.se
Postat av: Mikalily

Really great site man!!

2009-09-14 @ 14:38:26
URL: http://mikalily.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback