UNF rockar på alkoholpolitiska toppmötet

UNF rockar på alkoholpolitiska toppmötet

Såhär såg det ut utanför konferensen på det alkoholpolitiska toppmötet i Helsingborg idag.
UNF hade initiativet och rockade hårt i debatten idag.

Jag, Oskar, Carina och Simon är där och representerar oss.

Vi gjorde folkölskontroller runt om i Helsingborg på förmiddagen, våra 15- och 16-åriga kontrollanter fick köpa i 4 av 9 butiker, som vanligt. Att de aldrig lär sig. Vi gjorde en grej av det på lunchen, då vi stod med ölen utanför lunchrestaurangen där de 200 deltagarna åt lunch och delade ut tablettaskar med budskapet "ingen öl till minderåriga". Blev intervjuad av TV4 Öresund och fick dissa Bodström lite.

7:e tv-inslaget med UNF på mindre än en veckas tid. Vi har media-medvind just nu!

Det roligaste vi gjorde idag förutom folkölet var att sitta och titta på ett bildspel om alkoholreklam i tredje världen när bryggarna satt raden bakom och kikade över våra axlar. De ska få höra om ölflickor imorgon, bryggarjävlarna. De valde förresten att sätta sig raden bakom oss (vi sitter längst fram i mitten). Medvetet?

Nu ska jag gå och slagga, så jag är pigg och fräsch inför spurten imorgon. Bryggarnas tunga artilleri kom ikväll. Swartz, Mattson och Paul Bergqvist. Storfräsarna med mycket pondus. Det blir mycket alkoholindustri imorgon, det gäller att vara skarp då för att hålla emot. Men just nu äger vi konferensen.

Jag gillar Svempa, han var skarp idag. Fast vi var nog skarpare.

Kommentarer
Postat av: David

Grymt!

Postat av: wagner

Statusen på både UNFs påverkanarebte och på den här bloggen höjdes precis 80%! Grymt är ordet.

2005-10-21 @ 08:46:58
URL: http://wagner.blogg.se
Postat av: Therese som är trött på tentapluggandet

Såna här inlägg få en på mycket bättre humör! Bra jobbat! Jag håller tummarna att går bra idag också :)

2005-10-21 @ 15:12:13
URL: http://tevvie.blogg.se
Postat av: Hull

Jag håller med Wagner.

2005-10-22 @ 12:49:20
URL: http://www.hull.nu
Postat av: Morganklara

I LOVE THIS VERY PAGE PLEASE KEEP UP THE GOOD AND WONDERFUL JOB.

2009-07-06 @ 10:34:23
URL: http://morganklara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback