Bra dag idag än så länge

Idag har det vart en rätt bra dag. Sitter i soffan, surfar och lyssnar på Bingo Rimér som snackar skit på P3. Har vart rätt duktigt idag. Åkt och röstat i kyrkovalet, tränat, lämnat in min trasiga iPod på reparation, gett blod, handlat och käkat.

Att rösta kändes bra, men när jag skulle stoppa i valsedlarna i kuverten insåg jag att jag inte hade koll på vilket organ som agerade på vilken nivå. Kyrkomötet är nationellt, stiftet regionalt och församlingen lokalt om jag förstår det rätt, men det var ju 4 kuvert? Hmm, får luska i det där.

Ge blod kändes bra också, jag har inte vart där på ett bra tag, fick en nervös ny tjej som skulle göra det, men det gick bra. jag har tydligen väldigt bra vener att sticka i.

Sitter och är lite seg nu. Ska ta tag i en hel radda saker innan jag ska in till Sthlm och käka middag och lira poker. Men jag är lite orkeslös, tror att blodtappningen har saggat ner mig lite. Huvudet är inte helt med, och i magen är det tokfullt efter en enorm lunch på potatismos (hemlagat såklart) och bratwurst. Satt fint!

Jag blir så tokigt hungrig när jag gett blod och när jag tränat, och i förmiddags gjorde jag båda. Huvva vad jag käkade..

Har kikat en del på flyktingamnestidebatten på TV också. Jag har svårt att förstå argumenten. Det är så många känsloargument och fördomar i debatten. Vad är egentligen de sakliga skälen för att ha en generell flyktingamnesti?

Kommentarer
Postat av: IKMK

Jag har också så där bra blodslangar! Å världens bästa blodgrupp. Du?

Postat av: Robert

A+ är det här. Stabil blodgrupp!

2005-09-16 @ 15:29:30
Postat av: Jensmoa

I enjoyed my visit. Greetings from Germany

2009-02-13 @ 11:42:53
URL: http://jensmoa.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback