Bloggkramp

Det har blivit ganska lite bloggande på sistone, av flera anledningar. Jag har ju inte vart hemma så mycket, och när jag vart det har jag haft häcken full med grejer att göra.

Sen har jag lite "bloggarkramp". Det känns som om vartenda inlägg jag ska göra ska vara nytt och banbrytande, bara för att jag hade ett par inlägg som skapade massa diskussion. Men så ska det ju inte vara, så jag tänkte skriva ett rätt meningslöst inlägg så får vi se om det kan släppa.

I helgen var jag i Gävlborg på DÅM, i Sandviken närmare bestämt. Det var ett schysst, om än lite rörigt, årsmöte! Alltid roligt att träffa nya, bra UNF:are, som gänget från Bollnäs som skulle måla sin lokal nu i veckan. Jag blev lovad att få komma på inflyttningsfest! Det kommer bli nice.

En sak, eller rättare sagt två saker, som jag tänkte på under DÅM:et var följande:

- Var jag mer intresserad av TV-spel och godis än att få bestämma schyssta grejer för distriktet när jag var 14? Är det mötesformen som gör att folk blir less, eller något annat?

- Hur kommer det sig att man ALLTID hamnar i tidsbrist på DÅM:en?


Kommentarer
Postat av: Sara

Det är alltid trevligt att läsa din blogg.
Du kan berätta för oss vad du gjort idag, om du fikat nåt gott eller så :)
Glöm inte att du är världens bästa ordförande! =)

2006-04-03 @ 22:07:23
Postat av: Macke K

Årsmöten tar tid. Det kan man komma runt genom att börja processen tidigare än under själva mötet.

2006-04-04 @ 01:05:17
Postat av: Ögge

Eller att man diskuterar saker som inte är relevanta, det har till och med du gjort som liten finnig UNF:are :)

Vänta nu du är fortfarande en liten finnig UNF:are :)

Postat av: Macke K

Ja, valet av mötesordförande är viktigt. Det bör vara ngn som kan hålla koll på klockan och prioritera vilka frågor som ska få ta tid.

2006-04-04 @ 13:48:54
Postat av: IKMK

Vi har nästan aldrig tidsbrist.. men vi har 1.5 dag också.. hur har ni det?

2006-04-04 @ 17:47:59
Postat av: Robert

1,5 dag räckte knappt när jag var aktiv hemma i Östergötland. Jag tror på det här att sätta igång processen tidigare, i föreningarna innan årsmötet. Kanske en "inför-DÅM-träff" liksom, där man diskuterar arbetsplan och sånt.

2006-04-04 @ 18:27:33
Postat av: Macke K

Fast Östergötland har ju egentligen aldrig haft möte 1,5 dagar, eftersom det har varit längre gemensamma förhandlingar och paus för Junis och så där tidigare.

Jag tycker det är viktigt att inte bara de som är ombud diskuterar arbetsplanen. Därför bör man, i den bästa av världar, fundera tillsammans i föreningen och hitta på saker man vill göra som ombuden kan ta med sig. I slutändan är det ju alltid ombuden som beslutar, men desto fler som känner sig delaktiga desto bättre.

2006-04-04 @ 22:24:28
Postat av: Robert

Mja, det har hänt att vi hållt på lite på fredagen, halva lördagen och hela söndagen. Men det är nog undantagsfall, det är sant.

Precis, hela föreningarna borde diskutera, och borde därför ha "inför-DÅM-träffar" i föreningarna, där kanske nån från DS kommer och berättar hur man tänkt.

Någon (Åsa H?) berättade för mig att man delat ut arbetsplaner med luckor i. Det kan vara ett vettigt sätt att "tvinga" ombud och andra medlemmar att tänka, och inte bara svälja ett färdigt förslag, något som är alldeles för enkelt att göra annars.

2006-04-04 @ 22:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback