Påsksammanfattning

Nu sitter jag här med den otacksamma uppgiften att försöka summera en fyra-dagars påskledighet, få med allt jag vill säga utan att bli för långrandig och hålla ert intresse och er ork uppe under hela läsandet. Det ska bli spännande. Men ska man enkelt sammanfatta kan man nog säga att jag har ägnat min påsk åt frossande.

* Frossande i släkthäng – Mormor och morfar, Morbror med familj och Farmor har alla klarats av på ett fåtal dagar. Dessutom fick jag hänga med min nyaste, sötaste kusin, 1½månad gammal. Kolla in mina skills med nappflaskan! Världens sötaste Moa klämde i sig allt och avslutade med att rapa mig i ansiktet så öronen fladdrade. Lycka!

24677-70
Jag och lill-kusin Moa

* Frossande i skor – Monika och jag hittade två par sommarskor nedsatta till en tredjedel av priset till mig. Två par snygga Puma. Bild kommer!

* Frossande i gamla vänner och nya bekantskaper. Vi var nästan 15 pers osm träffades i UNF-lokalen i Motala i lördags. Det blev ett knakelibrakknytis-fika, precis som ”back in the days” med Motalamaffian. Vi svullade muffins, kakor och kaffe tills det rann ur våra öron. Kul att träffa alla vännerna igen, och på samma gång! Dessutom hade typ alla skaffat sig respektive som man fick se vilka det var, skoj det med!

* Frossande i hockey – Erik, jag, Monika och Eriks Emelie var på O Learys och käkade burgare och kollade på finalmatch 5 i hockeyn. Synnerligen trevligt!

* Och sist men inte minst, frossande i mat och godis. Kalkonmiddag hos Monika, flertalet påskägg, påskbord hos Mormor och tårta hos Farmor har fått mig att ge mig själv ett påsklöfte. Morgonpromenader, inget mer godis och hårdare konditionsträning fram till sommaren! Våga vägra gubbmage!

Det enda jag missat att frossa i var hundpromenader, men något ska jag väl ha kvar att fixa till nästa gång jag är hemma, eller hur?

Nej, jag är nöjd, och har varit ledig ”på riktigt” känns det som. Inga UNF-drömmar om nätterna och inte massa grubblande på tal, krönikor, resebokningar och andra måsten. Bra det! Nu är batterierna omladdade och det är dags att växla upp igen. Två Stockholms-möten imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback