Hög på livet på URF

Jag var på Uppsala Reggaefestival. Gick inte in eftersom de skulle ha 650:- för att jag skulle få vara där de två timmar som återstod av festivalen.

Jag och Umegänget gick istället till andra sidan ån och hade perfekt utsikt över tältscenen där Akademien spelade från en skön parkbänk. Ljudet nådde oss också bra, det var "bara" den elektriska spänningen och euforiska masspsykosen som blir i en publik som älskar sitt band som vi missade. (Även om det nästan är värt 650:- bara det..)

Men jag fick höra hela konserten, sjunga med i och gunga till grymma låtar. Men kvällens stora behållning var ändå att få höra Leia rappa live igen för första gången sen sin "mammaledighet". Jag lovar er att alla håren på mina underarmar reste sig och ögonen svämmade över när jag fick höra hennes fantastiska stämma spotta fram klockrena versrader igen. Berusad. På riktigt.

Kommentarer
Postat av: Sanne

En annan sak som var så sjukt härligt var är i stort sett hela publiken sjöng med i "Du vill så du kan". Sån härlig känsla.

2006-08-13 @ 23:38:20
Postat av: Jennifer

Tack Robert! Nu känns det om möjligt ännu mer rätt att åka från Östersund till Skåne för att se Svenska Akademin.

Postat av: Niklas

Åhh.. jag längtar till lördag!

2006-08-17 @ 19:33:35
URL: http://videri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback