Nya stjärnor på blogghimlen

Det dyker upp nya bloggar hela tiden känns det som, och man hittar folk man inte visste bloggade varje dag. Samtidigt så försvinner fler och fler bloggar från min "bloggar-jag-följer"-lista bland bokmärkena. Skriver man aldrig så tappar man i allafall min uppmärksamhet.

Men de senaste två tillskotten i listan är de båda förnäma Sofiorna från styrelsen.

Sofia Ivarsson

Sofia Hallbert

Två nya länkar i listan för min del, det här känns lovande! Snart tror jag mer än halva styrelsen bloggar, det är roligt! Vi kanske skulle synka lite framtids- och nutidsfunderingar mellan våra bloggar?

Kommentarer
Postat av: Pierre

Ett tips: skaffa en rss-läsare eller ett konto på Bloglines. Att på det sättet "prenumerera" på bloggar är ett i mitt tycke oändligt mycket smidigare sätt att följa folk man är intresserad av.

Då slipper man ju dessutom gå in och kolla på folks sidor bara för att upptäcka att de inte skrivit något nytt. När de väl skriver något dyker det upp i din läsare. Snajdigt som tusan!

En bonus är ju att de flesta tidningar och nyhetssajter också erbjuder RSS-flöden numera.

Postat av: Kamilla

Fin länk till norskans blogg...

2006-08-24 @ 11:45:18
Postat av: Robert

Pierre: Tror du jag är teknisk nog för att fatta hur man gör sånt...

Kamilla: Fixat, tack!

2006-08-24 @ 13:51:25
Postat av: Macke K

RSS är klockrent och inte alls krångligt. Ett litet program som kollar av dina favoritbloggar. Om någon har skrivit något ser du det direkt och behöver alltså inte besöka alla sidor. Nu skriver jag ju samma sak som Pierre, men du verkar ju inte förstå... =)

Säkert kan någon annan tipsa om bra RSS-läsare till Windows?

2006-08-24 @ 15:56:41
URL: http://produktionskollektivet.se
Postat av: Hanna

Snart? Du, Sergio, Peter, Sofia, Sofia, Andreas och Therese bloggar mer eller mindre ofta. Det är faktiskt halva styrelsen nu. Dessutom har Oskar sms-blogg... Jag tror att jag snart är den enda som inte bloggar...

2006-08-25 @ 10:31:40
Postat av: Robert

Kanske dags att börja då?

2006-08-25 @ 15:17:48
Postat av: Hanna

2006-08-25 @ 19:40:17
Postat av: Helene

Blogline var ju superbra!

2006-08-26 @ 12:03:21
URL: http://helenes.blogg.se
Postat av: Pierre

Ja visst är det? :-)

2006-08-28 @ 08:28:39
URL: http://www.pierreandersson.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback