I Trollhättan

Idag är jag och Jonte i Trollhättan och värvar medlemmar ihop med Tia, Marica, Maja och Magnus på två skolor. Resultatet är med beröm godkänt, ungefär 30 medlemmar värvade vi på de fyra timmar vi höll på, och jag mer än tredubblade min värvningskvot i år! Skitskoj!

Det märks att det tar ett tag att "komma igång" med värvandet. När jag var ute med Kamilla och ida för ett antal veckor sen hade jag inte värvat på länge, och var redigt ringrostig. Idag är det tredje gången på rätt kort tid jag är ute och det går MYCKET bättre.

Det är nyttigt när man är ute och värvar och pratar med högstadiemänniskor, för någonstans måste man komma tillbaka till grunden i sin nykterhet då. Är man bara ute och pratar alkoholpolitik och teknikaliteter med riksdagspolitiker och MEP:ar i EU så kan man lätt tappa perspektivet. Att prata om varför man valt att vara nykter från första början, och varför man väljer att fortsätter vara det idag. Känns skönt!


Kommentarer
Postat av: Kamilla

Men gud, nästa gång ska jag se till så att du är uppvärmd innan jag bjuder hit dig. ;)

2006-12-04 @ 21:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback