Ny vana?

Jag har alltid varit morgonpigg, i hela mitt liv. Fram till den dagen jag började studera på högskolan. Av någon outgrundlig anledning så sköts den där tiden "då det är vettigt att gå upp" bara längre och längre fram ju längre jag pluggade. När 7 var en normal tid när jag jobbade så var 9-10 inte alls konstigt att gå upp en vardag när jag pluggat ett tag.

Det där har hängt i sen jag blev ordförande, så om jag inte är uppe 5 för att flänga till tåg och plan så sover jag rätt ofta fram till 9-10. Jag sover ju inte så särskilt många fler timmar, eftersom jag håller igång till 2 om nätterna istället, men dygnsrytmen blir ju lite sned.

Men så idag vaknade jag självmant 6.45, pigg som en lärka och kunde inte somna om trots att jag försökte. Så då gick jag upp och nu sitter jag här med en tallrik gröt och har redan svarat på dagens fem första mail. Känns lite konstigt, men rätt bra! Det kanske borde bli en ny vana det här?

Däremot så kanske min vana att äta på Max bör övervägas. 3 besök på 36 timmar kanske inte är den ultimata kosthållningen?


Kommentarer
Postat av: Linda

när det är max så gör det inget. max är bäst!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback