Grym alkoholpolitiker

Nu sitter jag på mitt rum på ett konferenscenter utanför Köpenhamn och svarar på mail, skriver debattartiklar och bloggar. Det finns inget trådlöst Internet, så jag skriver allt innan för att sen fixa en halvtimmes trådlöst från receptionen för 30 DKK. Kasst att det kostar pengar.

Jag tog nattåget ner hit inatt efter vårt AU-möte hemma hos mig igår. Det var ett bra möte, och mysigt att ha möte hemma hos mig. Jag trivs jäkligt bra i min lägenhet numera!

Kursen härnere har börjat bra. Det är intressanta ämnen, folk är intresserade och villiga att lära sig och nästan det bästa – alla är inte över 50 som jag trodde!

Jag har också insett att jag kan grymmarns mycket om det här med alkoholpolitik, effektiv implementering, hur man hanterar media och vad bra förebyggande arbete innebär. Mycket mer än de flesta andra deltagarna här. Skön ego-kick!

Men jag tror ändå det kommer ge en hel del att vara här, jag har t.ex. redan fått nys på ett högskoleprojekt i Finlamnd för att minska supandet bland studenterna. Jag ska få mer koll imorgon, och ska få lite material att plocka med mig hem till UtFör. Goodie!

Annars är ju dagens bästa helt klart de två OS-gulden! Jag fick tårar i ögonen när jag satt och såg reprisen av loppen nyss. Helt fantastiskt!

Nu är det bara att ladda inför nästa helg, för då smäller det – femmilen! Det är nog OS höjdpunkt för mig, ring mig inte då

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback