Den här jäkla alkoholtraditionen...

"  – Svenskarna har en lite annorlunda syn på alkohol. Vi har högtider, som oavsett vad folk säger, faktiskt kretsar kring att dricka sprit, säger Alex. Det kvittar vilken högtid det är, det ska käkas den jävla potatisen och det ska vara den där sillen och nubben.
  – Det kommer jag ihåg från när jag var liten på julafton. Alla vuxna satt vid bordet och drack och vi barn fick titta på Kalle Anka. Det var tråkigt. Jag ville att min mamma skulle komma och titta på Kalle Anka med mig, säger Lova. Det blir en uppdelning mellan olika åldrar.
  – Då blir det så att det lilla barnet får sitta bredvid och vänta på att han ska bli vuxen och få dricka sprit, säger Alex."

Ovanstående stycke har jag citerat från
www.ungtval.se. Väldigt bra analys av hur det ser ut i samhället idag. Allt festande och alla högtider som barn innebär en lång j##la väntan på att få bli vuxen och dricka alkohol. Varför ska det vara på det här viset för? Krossa alkoholtraditionen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback