Konsumentmakt

Säga och tycka vad man vill om både Jyllandsposten och upprörda muslimer. Jag känner inte sympati för någon av parterna i den här frågan faktiskt. Det var dock lite läskigt förut idag, när jag hörde en intervju med en dansk upprörd muslim som deklarerade att han älskade profeten Muhammed mer än sin egen mor. Läskigt, men samtidigt lite beundransvärt. Snacka om att brinna för något. Jag må brinna för nykterheten, men jag skulle inte byta min morsa mot ett alkoholfritt Europa. Det fixar jag på andra sätt istället, med mamma i behåll.

Men det jag skulle skriva om egentligen är hur tydligt vi konsumenters makt manifesteras i den här frågan. Arla gör miljonförluster, för att konsumenterna inte vill köpa deras varor. Ditt val av vara och märke gör en skillnad. Det är därför jag köper krav- och rättvisemärkt käk, och bojkottar alkoholen helt.

Skräpmärken och skräpvaror göre sig icke besvär i mitt hem. Ska det vara, ska det vara schysst.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Nej man vet aldrig vart man hamnar.. Träffats har vi säkerligen gjort. På kongressen om inte annat. Tyvärr går jag inte på wendelsberg, men jag tänkte söka dit i år :). Allt bra med dig?

Postat av: Farsan Baloo

Jag tror nog att den där kärleken till Muhammed är minst lika stor hos många kristnas kärlek till Jesus. Vi luras ofta att tro att muslimer är så fundamentalistiska i sin tro, bara för att de tror på något annat än många av oss själva.

Hur ställer du dig till rättvisemärkt vin då :) Är inte det att dricka för en god sak?

2006-01-31 @ 16:01:02
URL: http://farsanbaloo.blogspot.com
Postat av: Robert

Mr Baloo: Jag håller med, fundamentalisterna är nog lika många bland de kristna som muslimerna. Titta på den kristna högern i USA t.ex.

Rättvisemärkt vin? Nehejdu. En kass vara blir ju inte bra för att märket är bra.. Schysst vara, av ett schysst märke. Då slinker det gärna ner. Som det rättvisemärkta kaffet jag stjälpte nyss. Som balsam för själen. ;P

2006-01-31 @ 17:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback