Motala - det är nåt visst med stan..

För ett par timmar sen kom jag hem efter 3 veckor på vift i Frankrike och Motala med en kort mellanlandning och ompackning emellan. Nu sitter jag, har nästan packat upp all tvätt, har fortfarande inte vikt tvätten jag tvättade i mellanlandningen som ligger som en hög i soffan och har brutit upp en flaska vit glögg som jag har bredvid mig. Tänkte jag skulle sammanfatta de gångna veckorna en del, men det funkar inte.

Det ska alltid vara så svårt att sammanfatta saker, och rätt onödigt också. Jag har ju upplevt en massa, och en hel del av det kommer att dyka upp både här och i mitt övriga liv framöver.

Den här veckan var riktigt, riktigt bra! Jag har bara kollat mailen tre gånger på en hel vecka, bara svarat på ett fåtal mail, haft kanske ett eller två jobbrelaterade samtal och riktigt kunnat kopplat bort ALLT som inte är Motala, familj eller flickvän för en vecka. Det har varit riktigt skönt, både för dem och mig tror jag. Jag har hunnit med rätt mycket på en vecka också, till exempel:

-         Fika med mina syskon hemma hos farmor
-         Gå ut med Karin, Monika och Martin igår
-         Gå till farfars grav och tända ett ljus
-         Rida islandshäst med pappa och syrran, som berömde mig!
-         Sova mer än 9 timmar nästan alla nätter
-         Ta en tretimmarspromenad längs Motala- och Varamonviken med Monika
-         Gå på stan och shoppa en ny snygg tröja och fika med Martin
-         Gå på bio och se ”Narnia”
-         Läsa boken ”Underdog” av Torbjörn Flygt
-         Ta flera förmiddagsfikor hemma på Kopparringen med resten av familjen,
-         Lira plump med familjen
-         Gå på bandy och se Motala få oavgjort mot Falu BS med Monika

Som ni ser så har jag bara gjort roliga och bra saker med människor jag tycker om. Skönt. Njutning och avslappning i sin renaste form för mig. Ikväll har jag packat up och börjat fundera över ”jobbet” igen. Imorgon ska jag till kansliet och sparka igång vårens arbete. Det känns bra, nu jäklar ska det dra igång på riktigt! Jag har en bra magkänsla inför det här UNF-året. Riktigt bra.

Motala - det är nåt visst med stan..

IFK Motala - Falu BS, 5-5. Bra match, och det var så nära, så nära ett segermål på sista hörnan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback