Robert - köttätaren

Världens bästa A-K bloggar om mig och mitt köttätande. Hon har alldeles rätt, jag har inte återgått till att vara vegetarian för att jag tror jag blir stor och stark av köttbullar. Sen om jag ska vara helt ärlig så har det en hel del med att göra att jag är för lat/bekväm av mig för att vara vegetarian. Det är så mycket enklare att kunna slänga i sig vad som helst från en hamburgersylta än behöva leta vegetariskt. Å andra sidan är ju utbudet begränsat när det gäller vegetariskt käk, så kanske skulle det kunna avhjälpa mina stora beslutsbekymmer när det gäller att välja mat och dryck, ett problem jag delar med den förträffliga Lisa.

Men jag håller med A-K om att folk borde äta mindre kött, det mår både individerna och samhället bättre av. Jag ska käka helvegetariskt minst en dag i veckan det här året. Inte minst för att jag då kanske får arslet ur och gör den där fantastiska linssoppan jag har recept på..

Kommentarer
Postat av: Peter

Haha, jag är också väldigt lat, jag äter helst vegitariskt när jag ska göra ritualer, inte annars. Har dock upptäckt brysselkål, det är underbart gott!

Postat av: Lisa

Det går utmärkt att vara både lat och förträfflig på en gång. Och det är hemskt skönt att slippa välja. Däremot blir det värre vid de tillfällen man faktiskt har en valmöjlighet, då är man liksom otränad i väljande.

2006-01-10 @ 23:03:14
URL: http://lisaskiold.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback