SSU-skandal?

SSU:s förbundsordförande Anna Sjödin är i blåsvädret efter att ha fått tillbringa natten i en tillnyktringscell. Genast startar en debatt om vems fel det är, vad som ska hända med Anna nu och vad man som "toppolitiker" får göra och inte göra. Är det OK att visa sig ute full?

Är det OK att spöa en vakt som kastar ut ens kompis som är full? Är det OK att spöa en vakt som slänger ut ens fulla kompis och kallar en för okvädningsord? Är det OK att kalla vakten för okvädningsord?

Jag har ingen aning om vad som hänt, och har därför ingen rätt att döma. En sak kan jag dock säga. Jävligt korkat och otaktiskt att hamna i den situationen Anna. Både för dig och för din organisation. Det hade du kunnat undvika, det lär ju inte vara som att du inte kan snacka för dig själv. Då blir man inte SSU-ordförande.

Som ordförande är man ordförande precis hela tiden, det får man inte glömma. Det har jag blivit påmind om idag.

Kommentarer
Postat av: Vargen

Vill inte heller döma, ännu. Men hur kan hon minnas vad som hände om hon var så full att hon hamnade i polisens fyllecell? OK det fanns vittnen. Kanske även vittnen som kan styrka vakternas verision.
Har hon gjort sig skyldig till våld mot tjänsteman är enbart det en grov handling. Sedan de ev rasistiska orden sade hon det före eller vaktens tillmälen? Jävla Svartskalle! Vem minns inte valstugedebatterna. Fast det klart de var ju nyktra. Per Bill vem minns inte den affären. Han var ju självklart skyldig (han var ju moderat).
Samt "ALLA" vet ju hur dant vakterna beter sig.

2006-01-29 @ 23:08:17
Postat av: Farsan Baloo

Jag har tagit för vana att aldrig lita på två typer av människor, vakter och sossar. Således utgår jag från att det som hänt är bådas fel!

Postat av: Vargen

Viktigt att de försöker sätta focus på hur tjejer behandlas på krogen. Men flytta inte focus från ev våld mot tjänsteman. Självklart att Sjödin reagera om vakterna vevar med batongen, och kallar dem för hora, fitta. Sjödin var inte så full, möjligen salongsberusad enl e g utsago i TV. Jag förstår fortfarande inte hur hon kunde hamna i fyllecell och varför man inte tar blodprov. Blodprovet måste ju tas av rätt personer. Det var ju det som friade Per Garthon.

2006-01-30 @ 09:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback