Didier Drogba, David Persson och drogpolitik

Det är mycket just nu. Ett bra uttryck som oftast sammanfattar mitt liv. Just nu är det mycket pul med media, debattartiklar och intervjuer med massa tidningar. Verkar som alla vill prata med UNF när det är nyhetstorka, men det är roligt!

Men förutom det så är det ju mycket fotboll nu också. För mycket för att jag ska hinna uppdatera eller gå och lägga mig i tid…

Igår lyckades jag dock kombinera fotboll, jobb och häng i solen på ett ypperligt sätt. Ägnade den senare delen av kvällen åt att sitta på balkongen (andra kvällen i rad!), knattra på en debattartikel och titta på Brasilien-Kroatien. En riktigt bra match, Brasilien är heta!

Det andra stora som hänt är att David är tillbaka, både i Sverige och lite på jobbet! Det känns skitkul att ha sin pokerpolare och fantastiska drogpolitiska sekreterare back in business! Vi gjorde vårt första gig ihop idag, när vi var ute och surfade på CAN:s drogvaneundersöknings siffror. Jag hängde på presskonferensen lite, och fick ta del av de glädjande siffrorna! Nykteristerna blir fler och fler, både bland niondeklassarna och de mönstrande! Det känns kul, nu ska vi bara få dem att bli UNF:are också!

Men nu ska jag hoppa i säng, sen hoppas jag få sova utan att vakna kl. 6 imorgon av vägarbetet utanför, som jag gjort hela den här veckan. Man blir så opigg då. Speciellt om man hänger på balkongen till 02 om nätterna…

Kommentarer
Postat av: Macke K

För att få nykterister att gå med i UNF finns det några grundläggande regler:

För det första handlar det om att visa upp att UNF finns. Ingen kommer själv sitta på sin kammare och lura ut att hen borde bli medlem i en ungdomsorganisation som jobbar för en värld fri från droger. Därför måste vi synas där ungdomar finns. Skolor, mässor, festivaler.

Andra saker man ska tänka på är att medlemsskapet inte är på livstid. Det kan vara viktigt att säga till dom som inte tror att dom kommer vara nyktra livet ut.

I UNF kan man antingen vara engagerad nästan på heltid, eller bara vara medlem för att man gillar idén. Det finns inget krav på att vara aktiv, men vill man så finns det stora möjligheter.

Och när vi ändå är ute och "värvar" så ska vi passa på att ta diskussionen med de som aldrig kommer bli medlemmar, men som genom mötet med oss i alla fall får sig en tankeställare och kanske minskar sin konsumtion något.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback