Jag är omvänd!

Idag har jag ägnat dagen åt att bli omvänd. Inte till nån ny religion, inte till ölhävarnas skara och inte heller till de som tycker att kvinnan ska hänga vid spisen.

Nej, vi pratar om nåt helt annat, nämligen KARUSELLÅKANDE!

När jag var typ 10-11 bast (tror jag) så var jag på Liseberg med min familj. Jag och pappa åkte Lisebergsbanan, och jag mådde skitilla och spydde efteråt. Sen dess har jag varit helt övertygad om att jag varit en kille som inte åker karuseller utan bara mår dåligt av det, och istället vart killen som vaktade alla andras väskor när de åkt.

Konsekvent har jag vägrat åka och ens prova de fjolligaste karuseller på alla möjliga nöjesfält. Men idag har det blivit ändring på det, och det kan jag tacka Hanna, Andreas, Johanna och Nina för!

Vi har idag varit på Liseberg med Europautskottet och bondat med varandra. Jag övertalades att köpa ett åkband för att åka lite med de andra, och övervinna min karusellskräck.

Dagens första attraktion efter en lätt uppvärmning med radiobilar var min skräck – Lisebergsbanan. Attraktionen som för drygt 10 år sedan fick mig att sluta min bana som karusellkille. Jag hade världens största adrenalinpåslag när vi åkte upp för backen till karusellen.. Sen skrek jag konstant rakt ut hela färden, men jäklar vad härligt det var! Av bara farten åkte jag sedan under dagen Lisebergsbanan igen, Kanonen, Kållerado, Flumeride och Balder – två gånger! Helt fantastiskt!

Från att på morgonen ha velat hoppa av oc skrika till Hanna och Andreas att jag hatade dem (jodå, det gjorde jag…) i första färden i banan och Balder så var dagens sista åk en ren njutning! Ni ska få se kort från Balder när jag är hemma vid en scanner. Det var lätt värt den här sönderskrikna strupen..

Så nu är jag frälst, ta med mig och åk karuseller!


Kommentarer
Postat av: Linda

haha, jag kom ihåg när vi var på grönan. vi fick dig att åka några få, men på de flesta var det totalvägran. Nån gång ska vi åka uppskjutet du och jag :)

Postat av: Macke K

Jag tänker fortsätta mitt konsekventa karusellvägrande. Bara så ni vet.

2006-06-18 @ 22:50:32
URL: http://produktionskollektivet.se
Postat av: Kamilla

Jag gör som Macke. Fast jag åker iofs barnkaruseller.

2006-06-19 @ 13:15:28
URL: http://kamilla.blogg.se
Postat av: David

Det blir inga jävla karuseller med PoP, då säger jag upp mig!

2006-06-19 @ 22:58:08
URL: http://persson.blogg.se
Postat av: Ellinor

I PoP tycker jag vi kan åka och titta på bergsgorillor. Snälla? Tycker inte du David?

2006-06-20 @ 01:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback