Jokkmokk andra raka helgen

Den första av tre raka DÅM-helger betades av i Norrbotten i helgen, närmare bestämt i den lilla staden(?) Jokkmokk. Min andra raka helg på det stället, vi hade ju FS-möte där förra helgen och så var det DÅM nu i helgen.

Jag var där, och var mötesordförande med bravur. Jag lyckades nog, precis som min fantastiska kollega
Andreas, på ett vettigt sätt göra begripligt vad en kontrapropositionsvotering var för något. Det valdes en ny styrelse med 8 ledamöter istället för de tidigare 3, och det verkar kunna bli en riktigt bra styrelse! Bra blandning av "rävar" och nytt blod, och människor som har driv, det är viktigt.

Men det bästa var nog att det blev lite diskussioner, debatt och tyvckanden på mötet, och inte bara massa klubbande. Ett möte utan frågor, ifrågasättanden och nya förslag är inget bra möte. Men här la man till kurser som distriktet skulle göra och diskuterade hur man ska höja sin betalningsfrekvens och stärka sina föreningar. Skitbra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback