Vasaloppet

UNF:s konsulent i Dalarna, Micke, genomförde häromveckan Vasaloppets öppna spår. Jag är imponerad och inspirerad. Jag har i flera år nu drömt om att åka Vasaloppet, som en början på att nån gång ta en svensk klassiker.

Förra året gick jag så långt att jag gick med i Storvreta skidklubb här i Uppsala (eftersom man måste vara klubbansluten för att få åka "riktiga" Vasaloppet, vilket jag vill). Det slutade dock med att det sknades pengar till skidor och jag insåg att klubben låg två mil utanför stan och jag saknar bil.

Men nu är det dags igen, och suget är här igen. Någon som har tips på var man dels kan fixa schysst utrustning (och då snackar vi ALLT, skidor, kläder, rullskidor) till ett överkomligt pris, och hur jag ska göra för att träna i stan på ett bra sätt?

Kanske får det helt enkelt bli Vätternrundan först, men då måste jag ju istället köpa en cykel... Skit.

Kommentarer
Postat av: Micke

Du är hjärtans välkommen till nästa års vasalopp! :)
kom upp på "träningsläger" vetja, vi har plats hemma för en äkta vasaloppsfantast som du!
Några skidor till försäljning har jag tyvärr inte...

2006-03-11 @ 14:30:16
Postat av: anna karin

jag känner en cykelfantast! och vi har cyklar i massor jag kan sälja en i sommar när henke är borta:) eller så kan du få lite tips i alla fall. i göteborg kan man springa en halv mara på göteborgsvarvet, det ser ganska trevligt ut.

Postat av: Virre

Tja, secondhandaffärer brukar fungera om man inte har snälla bekantas bekanta som skänker en skidor (iofs min förmåga till skidåkning är obefintlig)

åh och cyklar vet jag en typ i Uppsala som är bra på iaf http://www.rosnix.net/~per , trevlig typ desutom.

2006-03-13 @ 12:25:16
Postat av: David

Jag ar pa pa Vasaloppet!

2006-03-14 @ 11:13:47
URL: http://persson.blogg.se
Postat av: Edvardstella

Much to think about excellent web-site!! On a purely personal level "what is Love" section gave much insight into this complex subject.

2010-05-07 @ 13:26:21
URL: http://edvardstella.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback