Ensam Hemma

Idag har jag för första gången på ett bra tag varit den i hushållet som varit hemma mitt på dagen en vardag själv. Brorsan har vart arbetslös i ett par månader och därmed hängt rätt mycket här på hemmaplan när han inte vart på arbetsförmedlningen. Men idag så började han en tvåveckors praktik på det anrika företaget Coop, som sen kommer att bli ett jobb över sommaren. Skitkul för honom!

Det som är lite coolt med det här är att han är fjärde generationen av Dambergare som jobbar inom kooperationen. Mamma och mormor jobbade på Domus-varuhuset i Motalas centrum innan det blev galleria, och mormors pappa var tydligen butiksföreståndare för en konsumbutik i Motalatrakten också.

Jag får väl vara familjeförrädaren här, som ägnade 5 år på och efter gymnasiet åt att jobba på Östenssons livs AB, en liten privat livsmedelskedja i Motala med omnejd med 7 butiker. Det var några riktigt roliga år, jobb i butik är något jag starkt kan rekommendera!

För att fira brorsans första jobb så dedikerar jag denna fantastiskt roliga länk som jag såg på Andreas blogg. Den är lite som tjuvlyssnat.se, fast från Konsum-butiker. Jag kände igen en hel del av samtalen och skrattade rätt gott. Högt underhållningsvärde om man nån gång jobbat med ett serviceyrke!


Kommentarer
Postat av: Jespernatasha

Greetings from Arlington, Texas! Nice site!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback