Livsbehov

Idag på tunnelbanan med Helene och Linnea så konstaterade jag att jag just nu verkligen behöver två saker i mitt liv.

Det första är en personlig ordningscoach, som kan strukturera mina pappershögar, mappar och arkiv. Vad ska jag ha i pärmar och vad i mappar? Vad behöver sparas och inte? Vad kan jag ha digitalt och vad ska jag ha i pappersform? Hur synkar jag mina papper, mail och dokument? Dessa ständiga frågor hänger över mitt huvud och gör min vardag svår. Ge mig en struktur!

Det andra är nån som kan säga åt mig att gå och sova. Nån borde ringa mig varje dag vid midnatt och säga åt mig att gå och sova. Hanna och jag tävlade ett tag om vem som kunde gå att lägga asig först. Det var rätt bra, förutom att vi båda är nattugglor så tävlingarna aldrig kommer igång innan 1-2-tiden...

Lösningar på dessa bekymmer belönas med choklad!


Kommentarer
Postat av: anna k

perfekt. jag hjälper dig mot att du betalar tre månadshyror åt mig i sommar;) då har vi löst två problem.

2006-05-31 @ 11:55:49
Postat av: lillasyster

jag vill gärna vara din personliga ordningscoach. om det innebär att man får följa med på alla resor du gör... =P
Fast nu har man ju sommarjobb en stor del av sommaren så har kanske inte tid med dig ändå. =P
Puss o kram!

Postat av: carbuncle

Du kan få låna min mamma, hon är en ordningsfanatiker och ett kontroll- troll i en och samma person =)
...får jag choklad nu? ;-)

2006-05-31 @ 20:29:40
URL: http://carbuncle.blogg.se
Postat av: Hull

Jag ska om två veckor gå en kurs i personlig effektivitet. Kanske ska jag ge dig några tips sen?

2006-05-31 @ 21:57:48
URL: http://www.hull.nu
Postat av: Din egen mamma

Har du inte redan en assistent inneboende?

2006-05-31 @ 23:14:31
Postat av: Mifflan

Åh, hör av dig till mig om du hittar någon bra coach. Jag lidet av samma odiciplin som du!

2006-05-31 @ 23:57:39
URL: http://mifflan.blogsome.com
Postat av: Örjan

Om du ri8nger mig varannan dag o säger åt mig att gå o sova så kan jag ringa dig den andra dagen:)

2006-06-03 @ 10:44:03
Postat av: Nina Strandberg

Vi har vad du söker! www.iordning.com
Mvh, Nina Strandberg

2007-04-21 @ 12:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback