Sport och schlager

Jag ska erkänna, jag såg faktiskt delar av schlagerfestivalen igår. Allt som allt kollade jag säkert på en tredjedel av bidragen, det ni!

Jag och Monika var hemma hos mamma och pappa och grillade (mmmmm!) och hade det trevligt. Sen började schlagerfestivalen. Jag såg de första typ 5 bidragen, sen gick jag och kollade sobernet och svarade på lite jobb-mail istället, det var roligare...

Sen såg jag slutet också, och röstningen. Jag gillar att Lordi vann, fast mest för att alla schlager-konservativa lär vara rasande idag.. ;P

Jag insåg nu att jag inte är en så särskilt bra idrottsnörd heller, jag har inte kollat på en enda hel match detta hockey-VM. Jag får väl skylla på att VM blir så urvattnat när det är varje år och inte de bästa spelarna är med. Nej, vartannat år och under ett spelstopp i NHL, då skulle VM bli intressant igen! Och sen får det gärna sändas i en kanal jag har hemma...

Härligt att det blev VM-guld allafall! Även om jag har svårt att uppmana den där jublande entusiasmen som OS-guldet förde med sig..

Nu skulle jag bara vilja ha biljetter till och ledigt under någon match i fotbolls-VM i sommar..

Kommentarer
Postat av: Hull

Det är många som snackar om att VM är urvattnat för att det är varje år, men lik förbannat tittar folk. TV3 har ju stadigt höga tittarsiffror på Tre Kronors matcher i VM-turneringarna... Själv brukar jag också titta.

Lite skillnad är det ju år, efter OS-guldet och det. Ett VM-guld slår ju inte det liksom. Men å andra sidan blir det jävligt mäktigt att se tillbaka och inse att vi tog BÅDE VM- och OS-guld 2006.

Så lite glad är jag.

Postat av: David Granqvist

Hardrock halleluja :P

2006-05-22 @ 13:40:44
URL: http://unf.se/ojebyn
Postat av: Per

En av de schlagerkonservativa tyckte att rätt låt vann i alla fall ;) Hard rock hallelujah är ju en riktigt fet schlager :D

2006-05-22 @ 16:38:39
URL: http://perwahl.blogg.se
Postat av: Kamilla

Jag kan inte ens tycka att det känns härligt att vi tog VM-guld. Kanske för att jag inte sett något alls av VM, jag vet inte.

2006-05-23 @ 15:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback