UNF Östergötland

Jag har ägnat början av den här helgen åt att hänga på Stegeborgsgården, 3 mil rakt ut på Vikbolandet utanför Norrköping. Där har jag och Larsa (a k a ”gubbarna”) hållt i en utbildningshelg för UNF Östergötlands nya distriktsstyrelse, och jäklar så roligt det var! Jag är så grymmarns peppad av den nya styrelsens entusiasm, driv, idéer och de framsteg de gjort i sin grupprocess i helgen!

Vi ägnade gårdagskvällen åt olika värderings- och grupprocessövningar. Jag upptäckte att jag vill jobba mer med grupp- och individutveckling, det är ju hur spännande som helst! Speciellt när man gått igenom ungefär samma övningar och processer själv i andra styrelser. Det är en häftig känsla när man ser framstegen och hur gruppen svetsas ihop framför ens ögon under tiden. Grymt inspirerande!

Förmiddagen idag ägnades åt lite olika självkännedomsövningar (bland annat RAT-triangeln, som säkert de flesta av er folkrörelserävar gjort) på morgonen. Sen fick jag ägna några timmar åt att hjälpa dem sudda ut en hel whiteboard med orosmoment, fylla ett A2 med positiva förväntningar och kasta med några goda råd, slå sönder myter och lyfta fram saker de sagt under helgen som är viktiga att ta med sig. Jag blir så glad när man ser hur det lossnar, och hur bra de är på att peppa och ställa upp för varandra trots att de inte kände varandra alls när de blev valda.

Eftermiddagen ägnade de åt att ha DS-möte, och Larsa och jag fick sitta ute i solen och vara springjour när de kände att de ville fråga saker om bidrag från förbundet eller attesträtter. Vi hade inte mycket att göra. Jag ägnade eftermiddagen åt att läsa igenom de sista uppsatserna i CAN:s uppsatstävling som jag ska skicka vidare till Tobias på måndag innan jurymötet. Jag hittade några riktiga favoriter i den här omgången! 
N
u sitter jag på tåget till Uppsala, full av lugn och tillförsikt över att det här året kommer bli ”sketabra”, som vi bestämde under dagen. Heja DS!

24677-74
Här är de! Jenny, Lollo, Kikki, John och Emma! Papperslapparna symboliserar Matilda som inte kunde vara med och den vakanta posten som inte är tillsatt än. =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback