Vilka läser ens blogg?

Tänkte kasta upp en snabb uppdatering, efter klagomål från Mr. Hull uppe i kansliets fikarum nyss. Det har gått ett par dagar här nu, men jag har ju vart i Bryssel på FS-möte! Det var fantastiskt roligt och givande, allt utan att Therese blev sjuk och att möteslokalen var kass var bra!

Jag funderade förut på det här vilka som läser ens blogg egentligen. Jag, Lisa och Peter pratade om det igår. Jag har en sorts naiv tro att det är ”den innersta kretsen” som är inne här och läser av de sisådär 50 läsarna jag har varje dag. Ni vet kompisar och familj. Men nu har jag fått bekräftelse på att andra är här ibland också.

Jag bloggade häromdagen om att jag blev erbjuden ett vin som inte var alkoholfritt på Systembolagets alkoholforskarkonferens häromveckan. Idag pratade jag med en av killarna i VD-staben där, som vart inne och läst detta. Han hade kollat upp det, frågade om jag var säker på at det var alkoholhaltigt vin, förklarade att det blivit ett misstag i köket (det var samma vin, fast utan alkohol som var beställt egentligen) och bad så hemskt mycket om ursäkt. Det var ju ingen stor grej tyckte jag, utan var snarare positivt överraskad att det var så pass bra alkoholfria alternativ i övrigt. Men det var ju väldigt bra att de följde upp det direkt med kursgården och ringde upp och bad om ursäkt. Inte nödvändigt, men uppskattat!

Sen har han ju faktiskt helt rätt i att serverar man alkohol så SKA det finnas schyssta alkoholfria alternativ. Synd att man är så inkörd och van vid att det inte är så att man inte reagerar när det inte är så, utan blir överraskad istället. Från och med nu ska jag höja mina krav!

Men hursomhelst så kan man därmed konstatera att jag inte har en aning om vilka ni 50 läsare här är, men alla är inte den ”inre kretsen” kan man alla fall konstatera. Inte för att det gör nån skillnad i vad jag skriver om, jag skriver inga hemligheter här som inte tål att komma ut. Imorgon eller ikväll ska ni få höra mer om vår grymma tid i Bryssel, och hur jag vann på pokern hemma hos Helene ikväll!

Kommentarer
Postat av: jimmy W

jag läser kollar i din blogg nästan dagligen.. =)

Postat av: Jan Tore

Å følge med i hva som skjer i UNF er en god unnskyldning for ikke å jobbe med egen organisasjon..... :)

2006-05-15 @ 20:03:17
URL: http://blog.uten.no/jantore/
Postat av: David Granqvist

Jag läser den ibland ;)

2006-05-16 @ 08:33:59
URL: http://unf.se/ojebyn
Postat av: Linda

Jag läser din blogg varje dag och jag antar att jag är en av de 50 som inte tillhör din innersta krets :) Nu har du 47 kvar att lista ut vilka de är.

2006-05-16 @ 12:16:55
URL: http://www.indala.blogg.se
Postat av: David

Att Systembolaget är inne och surrar kan dels ha att göra med att du är förbundsordförande i UNF, vilken är en av deras intressenter som de borde hålla koll på. Men förmodligen fångade deras elektroniska mediebevakning upp ditt inlägg eftersom det matchade deras sökord. Så ett tips om du vill ha "kändisar" att läsa bloggen, eller i alla fall deras PR-folk - skriv deras namn i bloggen!

2006-05-16 @ 17:36:11
URL: http://persson.blogg.se
Postat av: Pontus

Jag läser din blogg ibland så du vet. Du skriver ju ganska vettiga saker!

2006-05-16 @ 23:27:26
Postat av: Micke

jag läser! fast det visste du nog redan...
Apropå höja standarden... jag är så grymt trött på att bli serverad alkoholfritt i ölglas, Varför ska min dricka göra reklam för något som jag inte står för? så jag funderar starkt på att begära alkoholreklamfria glas i fortsättningen...!

2006-05-17 @ 13:38:16
Postat av: Mamma

Jag läser givetvis allt du skriver, med stort intresse!

2006-05-17 @ 22:09:22
Postat av: Mamma igen

Fast nu får jag nog ta tillbaka det där, jag och pappa har kommit fram till att du är ganska dryg.

2006-06-11 @ 22:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback