Hemlängtan

Den drabbar mig inte så ofta, men idag är en såndär dag då jag helst av allat skulle vara hemma i Motala på Kopparringen, sitta vid köksbordet och dricka en kopp kaffe med resten av familjen och ha Nellie komma och snusa en på handen.

Men så kommer det ju inte bli igen. Huset är sålt, mamma och pappa flyttar för fullt och min gamla hemnyckel jag haft sen jag var 10 är postad hem så den nya familjen kan få den. När jag kommer "hem" nästa gång så kommer det att vara till den nyinköpta gården ute i Långskogen. Känns lite otryggt och konstigt, men det är kanske det här som kallas att växa upp och gå vidare?

Hundarna, kaffet och familjen kommer jag ju få ha kvar. Köksbordet lär nog vara detsamma också. Det kommer bara stå i ett nytt kök. Det blir en spännande jul - hemma.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Det va ju ute i Långskogen nästan som Maria bodde ju. krama

2006-11-27 @ 11:11:34
Postat av: syrran

Ja... Det kommer bli jattebra ute i Langskogen... Aven om koksbordet inte heller kommer vara samma... Men visst kanns det konstigt. Annu konstigare kandes det att ga runt i huset, det var helt tomt och de nya hade redan borjat tapetsera om... Puss o kram!

2006-11-27 @ 22:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback