Nya regeringen - bu eller bä?

Maria Larsson är vår nya folkhälsominister och Göran Hägglund ny socialminister. Jag tror det är bra för den svenska alkoholpolitiken att det var KD som fick socialdepartementet av allianspartierna.Ddet är ju de som varit tydligast och mest genomtänkta och konsekventa i alkoholpolitiska frågor de senaste åren.

Roligt också att man så tydligt nämnde alkoholpolitiken i regeringsförklaringen, även om jag tyckte Reinfeldt såg lite missnöjd ut när han läste upp det stycket. Kan det månde vara så att han inte höll med egentligen?


Kommentarer
Postat av: Farsan Baloo

För precis allt annat är det ju helruttet att kd fått makten över socialdepartementet.

Postat av: Din gamle vapendragare (Simon)

Jag är förstås glad av alla möjliga anledningar. Nykterhetsrörelsen kommer att få bättre gehör hos Kd än hos S. Sedan är Maria L riktigt skärpt som debattör. Så ingen bryggare kommer att trycka dit henne. Det kan jag lova.

2006-10-10 @ 15:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback