Party och politik

Helgen har bestått av de två beståndsdelar jag gillar mest i mitt liv, party och politik, för att citera en tidigare UNF-ordförande.

Lördagen ägnades först åt politik genom att sitta i budget-AU på expen i Uppsala. Tack vare att vi inte var så många, duktiga på att prioritera och hålla koncentrationen upp så var vi färdiga med mötet redan vid 16 på eftermiddagen(!). Jag som förväntat mig en mangling i likhet med
förra årets AU-möte, då vi höll på nästa dubbelt så länge som i lördags.

Efter mötet var både jag och Hanna ändå helt sega, så de blev det en eftermiddagslur på madrass och soffa i vardagsrummet innan det var dags för party!

Linda, Mi och Martin kom hit, vi käkade tacos och hade det bra innan vi drog vidare ut till Uppenbar och svängde höfter, ben och resten av kroppen till sköna toner av reggaeton, salsa och hip-hop. Härliga vänner och sköna rytmer räckte för att ge mig min bästa kväll på länge!

Såhär ska en riktigt, riktigt bra helg vara. Snabba, effektiva och bra beslut om en 20-miljonersbudget mixat med sköna rytmer, gungande kroppar och fina vänner. Party och politik. Precis som jag vill ha det.

Kommentarer
Postat av: Joakim Larsson

Vart i hela världen kommer alla dess pengar ifrån...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback