Tekniktvist

Jag och min dator har under en längre tid legat i något som liknat en facklig tvist. Kanske har den upplevt orimliga arbetsförhållanden (påslagen minst 10 timmar/dag..)?

Datorns senaste stridsåtgärd var vild strejk när den skulle samarbeta med dockningsstationen här hemma. Det ledde till att jag torsdag-fredag fick sitta med datorn i knät i soffan och surfa, det blev sådär bra.

Jag svarade i helgen med en blockad och rörde knappt datorn alls. Sen gick jag idag vidare och sparkade alla program, dvs jag lät Oskar formatera och installera om skiten på kansliet när jag var där.

Det verkar ha hjälpt, för nu dockar den så snällt och låter mig tillochmed koppla upp mot det trådlösa nätverket på kansliet. Jag vann!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback