SD inne på banan

Min mardröm i årets valrörelse är att Sverigedemokraterna ska spurta och göra en "ny demokrati". Ett jämnt val där SD är vågmästare mellan blocken vore oerhört obehagligt.

Nu är SD dessutom insläppta i medias finrum också, och jag har svårt att veta vad jag tycker om det. Jag uppfattar SD som ett främlingsfientligt, antidemokratiskt parti med fin fernissa. Om man är emot det demokratiska systemet tycker jag inte man ska ha rätt att utnyttja det heller.

I morse såg jag Jimmie Åkesson från SD debattera mot Fredrik Federley från CUF. Jag tyckte det var synd att Federley ställde upp. Inte för att det är dåligt att man vågar ta debatten, utan för att han var så himla kass och osakligt angrep SD med massa anklagelser som bara fick SD att se ut som attackerade underdogs. Jag tror SD tjänade många röster på att få utrymme imorse. Speciellt när de fick debattera mot Federley. Det skulle varit Birgitta Ohlsson eller Maryam Yazdanafar som var där istället frö Federley, då jäklar tror jag Åkessons argument och åsikter malts sönder och blottats i all sin dumhet.

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Såg du Insider om SD då? Jag tyckte det var ett väldigt dåligt program, och hur mycket jag än ogillar SD gick det inte att undgå att se att Insider inte rodde det hela i hamn.

2006-09-14 @ 11:45:46
Postat av: wagner

Jag tycker man ska respektera dem som vägrar ta diskussionen med SD. De säger: Det här partiet står så fundamentalt långt ifrån oss i synen på människor etc så det inte är ngn idé. Jag tycker också det är synd att CUF ger SD utrymmet.

Postat av: jimmy

håller med herr wagner. Sen är det ju kul att se att CUF vissar att dom återigen inte har mycket att komma med.

2006-09-14 @ 13:11:48
URL: http://jimwik.blogg.se
Postat av: Ögge

Det är väl klart som fan att vi måste ta debatten, sen att inte sossejävlarna med mera vågar utan det bara är alliansen som gör det är väl inte fel, dom ska väl förmodligen styra landet framöver får vi hoppas.

2006-09-14 @ 21:59:12
Postat av: Niklas

Det är skillnad på att ta debatten och på att bjuda in SD och ge dem mediautrymme de inte förtjänar.

Jag tycker till skillnad från er dock att Federley var bättre än väntat och gjorde ett helt okej jobb. Jimmie Åkesson är inte så duktig.

Slutligen tror jag inte du behöver vara så orolig, Robert. Jag tror SD hamnar långt ifrån riksdagen. Jag har gissat på 2,3% innan :)

2006-09-15 @ 22:19:25
URL: http://videri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback