Att uppskatta de små sakerna

Det är konstigt egentligen, hur dålig jag är på att uppskatta de små sakerna här i livet. Nästan lika konstigt som att jag tänker på det här varenda gång jag blir sjuk och krasslig. Feber i kroppen och en hals som tjockat igen, och helt plötsligt så kan jag längtansfullt tänka på hur härligt det är att bara gå i vårsolen och vara frisk, dricka kaffe och det smakar gott eller tänka på hur skönt det vore att träna.

Kanske hänger det ihop nåt med att man alltför ofta vill ha det man inte har/kan få? När jag är sjuk kan jag i träna, och då vill jag göra det mer än nånsin.

Den andra spännande grejen är att jag alltid blir så jäkla ynklig när jag blir sjuk. Stackars mig.

Kommentarer
Postat av: AeroTech

och inte fan är det någon annan som tycker synd om en.. har med blivit förkyld.. och inte tycker karin synd om mig inte.. MER MEDLIDANDE ÅT OSS SJUKA!

Postat av: Emma L

Hur är det man säger? Man saknar inte kon förren båset är tomt. Det är nog sant. Tur att man är sjuk ibland så att man blir påmind om hur skönt det är att vara frisk. De flesta jag känner tycker synd om sig själva när de är sjuka, det tycker jag nästan man har rätt till. Krya på dig!

2007-04-13 @ 16:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback