Fett ölköp

Nyss hemkommen från det fjärde raka feta ölköpet, UNF:s stora folkölskontroll som vi gör i Stockholm varje år. Det gick ungefär som tidigare år, även om det blev en lite förbättring i år. Den stora förändringen var på södermalm, där vi endast fick ut i 10% av de kontrollerade butikerna, vilket är en klar förbättring.

Jag tror det beror på att vi från UNF gjort mycket kontroller där de senaste året, både från centralt håll och ifrån det käcka Stockholms-distriktet. Sen har kommunen här skött sitt tillsynsansvar och gjort besök, vilket ju tydligen gör resultat. men det förändrar ju inte målbilden. Många kommuner och stadsdelar sköter inte sin tillsyn alls, och att tillgången på folköl ska vara låg kan ju inte kräva att en ideell organisation som UNF ska behöva agera vakthundar. Nej, det är fortfarande en flytt till systembolaget som gäller om man ska kapa de 10% av alkoholkonsumtionen bland unga som folkölet är idag.

Bra media blev det också, börjar nästan bli tradition! Vi fick ett inslag i Aktuellts
18-sändning och ett i Rapports 19.30-sändning vad jag sett på nätet än så länge.

Fredrik var väldigt bra i intervjun med SVT, synd att de inte tog med mer av hans prat. Sen är jag lite bitter över att inte stolpat upp mitt budskap innan intervjun, orutinerat! Men jag är hyfsat nöjd med mina freestylade citat, och nu har jag ju lärt mig till nästa gång ska jag ha mina stolpar klara innan.

Nu har jag packat upp luftmadrassen, lämnat tillbaka hyrbilen och hunnit med en repa på gymmet. Nu tänker jag däcka i soffan!

Kommentarer
Postat av: jimmy

fett bra jobbat..

Postat av: Alva

Det du sa var bra, med eller utan stolpar!
Jag var igår på Kuggaviks årsmöte och fick höra där att du varit så bra på TV. Jag gick just in och kollade och håller med.

2007-04-23 @ 09:32:12
Postat av: Niklas

Mycket bra inslag! Snyggt.

2007-04-23 @ 14:44:27
URL: http://videri.blogg.se
Postat av: Åsa

Jag såg inslaget och tycker att det var jättebra! Kul också att min stadsdel Södermalm förbättrats så mycket. Det ska jag framföra till våra tjänstemän!

2007-04-24 @ 14:16:23
Postat av: Peter Andersson

Spännande! =) Jättebra att Söder förbättrats! =) Annars ligger väl försäljningsnivån runt 30-60%?

2007-04-24 @ 15:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback