Jag ska till Sri Lanka!

Jajamen, det stämmer. Den sist veckan i maj kommer jag tillsammans med Salam och tre norrbaggar från vår systerorganisation Juvente sätta mig på ett plan som tar mig till Colombo, huvudstaden i Sri Lanka.

Vi ska delta i den första kongressen för den helt nystartade ungdomsorganisationen "4U", hålla i någon workshop, besöka våra projekt i området och ha en inspirations- och utbytesdag med den nya styrelsen som kommer att bli därnere. Jag kommer alltså att få se en organisation födas, och vara med och ge idéer till hur man ska jobba och få med mig insikter, idéer och pepp hem till Sverige igen. Det kommer att bli mäktigt!

Idag var jag därför i Göteborg för att hänga på vårt internationella institut och tillsammans med mina fyra resekamrater snacka igenom vår resa lite. Det känns som det kommer bli bra!

(Här hade jag tänkt peta in bilder, men jävla blogg.se vill ju inte ladda upp dem. skitklient.)

Många tankar om vaccination, jetlag och om jag kommer palla värmen dyker såklart upp i huvudet, men det är ju världsliga saker.

Det enda jag är lite ororlig för är inbördeskriget. Det har ju börjar blossa upp igen efter att det varit relativt lugnt ett tag, så helt 100 att vi kommer iväg är det inte. Det är bara att hålla tummarna för att det lugnar ner sig, inte bara för att vi ska komma iväg, utan för att människor där ska kunna leva ett normalt liv och hela de sår som finns i landet. Där kan landets första ungdomsorganisation göra en enorm skillnad, där man kan mötas och se att "de andra" inte är så farliga. Hoppas hoppas det går vägen.

Kommentarer
Postat av: Hemlig

Fast innan dess sågs du vara på tåget mot Linköping ;-)

2007-04-13 @ 19:58:40
Postat av: Eivind

Lykke til og god tur! Og hils odrun, nils johan og sylvelin :)

Postat av: wagner

Vad roligt!!! Det blir jätteroligt för er och ni kommer att göra ett toppenjobb! Jag är lite avis också. :)

2007-04-13 @ 22:22:32
Postat av: anna karin

ååå vad avvis jag blir! och att vara elaka mot svenska turister är inget som några av de lankesiska grupperna vill vara, det gynnar ingen. LOOOOOOOOOOOva att äta cholkladefterrätt på artgallary. lova mig det.

2007-04-14 @ 14:28:52
URL: http://britt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback