Valborg i Uppsala

Idag är det Valborg i Uppsala, som av de flesta på galet, traditionsenligt vis firas med ohyggliga mängder sprit och massa konstiga, studentikosa traditioner. Jag köper tradtionerna men skippar spriten.

Än så länge idag har jag hunnit ta en sväng ner till Fyrisån och se det årliga flottracet när massa galna studenter försöker ta sig nerför Fyrisån i egenhändigt byggsda flottar med mer eller mindre usel flytförmåga.

Efter det så var det picknick i Ekonomikumparken. Jag, Martin, Mi och Diesal hängde med ett par tusen andra människor i parken och käkade och drack gott och slappade i solen. Studentradion hade spelning, solen stekte trots att det är lite kyligt och vi låg och småsnackade i solen ett par timmar. Superskönt!

image123   image124

Efter det så gick vi hem och hämtade studentmössorna och gled med Peter och Johannes upp till Carolina Rediviva för att ta på oss våra
studentmössor ihop med rektorn för Uppsala Universitet.

image125

Nu är jag hemma och laddar om för att gå på Haxpt-middag här i huset om nån timme. En annan skön gammal tradtion här på Arken. Det kommer 60 pers i år, det ska bli spännande att se hur alla får plats nere på Verandan..

Förutom slappande och må-bra-ande har jag också hunnit med att bli intervjuad av SVT här i Uppsala, SR Sörmland och ett par tidningar. Jäkla bra genomslag på den där valborgsenkäten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback