Semester, semester

Idag börjar min tredje raka lediga vecka, och jag fyller på batterierna för fullt här hemma på familjegården. Rutin och kroppsarbete präglade förra veckan, där de flesta dagar såg ut ungefär såhär:

Går upp vid 8-snåret, äter lite fil eller gröt
Ut och fixar på gården
In vid 10-11 och dricker förmiddagskaffe och löser korsord
Ut och fixar på gården
Går in och käkar lunch vid 13-tiden
Ut och fixar på gården
Dricker eftermiddagskaffe vid 16-17
Ut och fixar på gården
In och äter kvällsmacka vid 20-21 nån gång
Slöar nån timme framför TV:n eller vid köksbordet innan det är dags att gå och sova

Det var grymt skönt båda för kroppen och knoppen att jobba med massa praktiska grejer. Spika, mäta, såga, bära, måla. Maten smakar bättre och man sover skönt om nätterna när kroppen får göra vad den är byggd för.

Men jag har ju inte bara jobbat och pysslar hemma. Annat jag hunnit med under förra och den här veckan:
Vart hemma hos Farmor och fikat och kollat på kort och arvegods från gammelfarmor ihop med pappa
Käkat Mormors hemgjorda kåldolmar och hembakta äppelpaj.
Legat uppe och läst halva natten
Gjort stan med Martin och konstaterat att det hänt lite även i Motala det senaste året, köpte en snygg skjorta.
Käkat pizza på Sjövik med Martin och hans pappa, det stället har också ryckt upp sig.
Firat Mi:s födelsedag och bakat och ätit tårta och grillat
Legat vaken till 03 och småpratat i friggeboden
Vart hemma hos Mormor och fikat och busat med småkusinerna
Shoppat present till Martin som fyller idag (Grattis grabben!)
Käkat glass på "Två små hus"

Men idag är jag hemma och jobbar själv. Pappas semester är slut så Karin och jag har fixat runt med lite allt möjligt. Än så länge har jag:

- Grundmålat lite utbytespanel till friggeboden jag sover i
- Lastat råspånt som det ska bli vägg av i hötorken
- Gått bort med hästarna till betet
- Kört trimmer runt grusgången, friggeboden, huset och buskarna i trädgården

Men nu är det kalas som gäller. Martin ska få sina fina presenter och jag ska få tårta! Yay!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback