36 timmar UNF

Brorsan klagade i förrgår om att han skulle upp och börja jobba klockan 7 igår (en tid han bytte bort så han började 1 istället..). Jag knäckte honom enkelt och hänsynslöst. De här dagarna gör jag nämligen mina mest späckade som ordförande hitills.


Igår gick jag upp vid 7, kastade på mig lite kläder och traskade till tåget. Åkte tåg och producerade snuskigt många mail på väg upp till Östersund (som är mitt nya häng-ställe efter Växjö). Teamträff med Team Norr hela dagen igår, vi fikade och pratade hemma hos Ida. Mysigt värre! Det är ett bra gäng människor vi har anställda, jag blir så nöjd när jag får höra om alla bra saker som händer där de jobbar!


Kvällen fortsatte med ett bra AU-möte över telefon och sen gick vi ut och käkade. Efter det blev det visit hod den fantastiska herr Lindström där vi fick kaffe och glass. Gott och synnerligen trevligt!

Vid midnatt kastade jag mig i säng och slocknade direkt. 5.25 ringde klockan igen, jag masade mig upp, på med kläder och ut i den 20-gradiga kylan i Östersund. 5.53 gick mitt tåg som nu tar mig ner genom det snötäckta landskapet mot Stockholm.

Klockan 12 ska jag vara hos en IOGT-NTO-förening och prata med iggis-tanter om UNF idag och kongressen. 14.30 ska jag träffa LSU:s nya ordförande Hanna på Essingen, och klockan 17 går mitt tåg från centralen. 19 är jag i Linköping där jag ska prata konsulent på DS-mötet till klockan sent, sen kommer jag övernatta och däcka i Norrköping.

På fredag tänker jag ta det lugnt.


Kommentarer
Postat av: Kamilla

Ida var uppe och kollade temperaturen den tid du gick upp för att åka tåg i morse. Hon säger att det var som kallast då. Stackars dig.

2007-02-08 @ 11:12:54
Postat av: Soma

Kan man ha fördomar som personer man känner, t.ex polare? Tummer upp för dig, jag älskar fördomar. Det är så trevligt med unf, man käkar mycket^^

Postat av: Peter Andersson

Haha! Härligt och hysteriskt!
Imorgon ska jag, om ännu inte göra så mycket så ska jag först till Gävle, därefter hem till Uppsala och sova, och därefter ner till Tollare på en IOGT-seminarie om utanförskap och HBT, därefter på Söndag kommer jag hem och då är det Styrelsemöte med 2010! =) Crazy in love! Uh, uh, uh, uuuh.

2007-02-08 @ 15:03:37
URL: http://zodiac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback