Införseln ökar eller minskar?

Bryggarna, och nu även fler och fler delar av media, brukar ofta ifrågasätta SoRad:s siffror på införseln. man säger att införseln inte alls minskar som mätningarna visar. Detta trots att man glatt använt sig av SoRad:s siffror när den ökade från bryggarhåll, men man använder ju som vanligt bara siffror som passar ens syften.

Det jag funderar över är bara - varför är det ingen som tänker tanken att tullens ökande beslag faktiskt beror på att de jobbar effektivare och bättre, och har hittat system där de kan sätta dit de som systematiskt för in alkohol i landet? Jag menar att när man får mer rutin så ökar effektiviteten. Jag skulle vara bitter om jag var tullchef. Men inte ens tullen själva verkar tro på sin egen förmåga. Trist.

Kommentarer
Postat av: carbuncle

Skriv ett bullen-brev till dem =) "Hej, herr/fru Tullare, jag är en Motalagrabb på 24 bast som funderat över det här med införseln... jag tror att ni gör ett skitbra jobb blah blah"

2007-02-21 @ 11:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback