Tågförseningar

Nu har jag suttit fast strax utanför Stockholm på ett X2000 i 90 minuter. Tåget stannade och stod still, eftersom nån stackare ställt sig på spåret och blivit påkörd av tåget som låg framför oss. Skittragiskt, och hemskt att tänka att nån avslutat sitt korta liv här på jorden bara en liten bit framför mig.

Men tror ni folk blev ledsna eller förskräckta? Nej, de bortskämda j#¤la förstaklassresenärerna börjar beklaga sig över att de kommer en timme senare hem. Ingen medkänsla med människan som tagit livet av sig där inte. Ibland blir jag bara så trött och förbannad.

Kommentarer
Postat av: sanne

Oh, jag håller med dig, jag förstår mig inte på såna människor alltså. Medkänsla vad är det liksom...? Hemska människor.

Dock kan en del ha blivit lite uppjagade över det som hände, men det förklarar dem inte direkt.

2007-02-08 @ 19:59:22
Postat av: Kamilla

Jag berättade en liknande berättelse för Ahmed när vi åkte tåg häromdagen. Jag skulle från Sthlm till Gbg och vi blev ståendes i kanske en halvtimme för att någon hade hoppat framför ett tåg. Folk var riktigt upprörda över förseningen. Idioter.

2007-02-09 @ 15:18:07
Postat av: Eivind

Jeg begynner nesten å få følelsen av at det å hoppe foran tog er vanlig i Sverige. Isåfall kan man jo nesten forstå det. Litt som når tog kjører på elg og kuer her i Norge, "bare skyt den og bli ferdig", liksom, effektivt og fint, og alle er glade.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback