Hemlängtan

Nu fick jag en attack av hemlängtan. Inte hem till Uppsala, utan hem till Mamma och Pappa. Till huset där jag aldrig bott utan bara spenderat en jul än så länge, den lilla hästgården utanför Motala. Men det är ju det som är hemma nu, för det är där familjen finns.

Saknar lugnet och tryggheten hos familjen. Kaffe på förmiddagen med hundarna kring bordet. På bilden nedanför kör jag timmer och flyttar vedstaplar med pappa. Det var lugn och harmoni. Jag behöver en ny sån energipåfyllning och ett sånt avbrott i min flängande tillvaro för att orka hålla ångan uppe.

24677-108

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

ja... jag längtar också hem... hem till lugnet! Puss o kram!

2007-01-30 @ 10:16:12
Postat av: Anonym

vilken fin traktor!

Postat av: Robert

Eller hur! Och det grymmaste är att jag har kört den!

2007-01-30 @ 23:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback