Unga super mindre

Unga super allt mindre, nu har tidningarna snappat upp det igen, även om man fortfarande helst skriver om hur bra det är att pimpla vin när man ska skriva om alkohol. Säg den alkoholpolitiska eller alkoholrelaterade fråga som fått förstasidor de senaste åren som inte handlar om hur nyttigt vin är. Alla rapporter som visar på motsatsen tigs ihjäl.

Varför super unga mindre? Jag tror det är en revolt från många unga, vi är less på att se vuxna förstöra båda sina och våra liv med spriten. Sen tror jag datainttrånget (ja, inte FP:s alltså) i vår vardag och det ökande LAN:andet och spelandet över nätet drar ner konsumtionen. Gamers super inte.

Vuxna super ju fortfarande lika mycket, men jag tror det kommer vända inom en femårsperiod. Samhället kommer gå emot ett större informationsflöde och ökande krav på att vara skärpt och ha huvudet med sig, både privat och i arbetslivet. Ska man vara skärpt så skippar man spriten. Om 50 år tror jag alkohol är omodernt och utdöende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback