Mitt i Almdalshetsen

Ett snabbt inlägg mitt i Almedalshetsen, nu har det liksom dragit igång på riktigt känns det som. Jag har inte lunchat och fikat med politiker lika intensivt som förra året vi var här, men känner mig nöjd ändå.
 
Under dagen och gårdagen har jag i olika sammanhang sprungit på, medvetet eller av slump, ordförandena (och i SSU:s fall båda ordförandekandidaterna) i alla politiska ungdomsförbunden utom KDU och fått en kortare eller längre pratstund. Gårdagens guldmingel måste allafall ha varit på Club Fever, Visbys första queerklubb som öppnade igår. "Alla" var där, även om jag var ensam UNF:are. Jag hängde med
LSU:s presidie, RFSL-U:s ordförande och ett gäng ungdomsförbundare. Det var både nyttigt och trevligt, även om jag saknade ett riktigt dansgolv. Fast kvällens trevligaste var nog den nattliga promenaden hem med Frida Johansson-Metso, LUF:s ordförande. Oerhört skarp och inspirerande människa!

Idag har jag hängt på en rad andra seminarier och mingel, och nu sitter jag på Almedalsbiblioteket och laddar om min dator och väntar på att Bryggarnas "Before and under speech" ska börja. Jag har vart där de två tidigare dagarna och varit en vagel i ögat för dem. Jag tror helt ärligt att Peter Mattsson (VD i Bryggareföreningen) helst vill strypa mig eller kasta ut mig därifrån när jag ställer jobbiga frågor och dissar deras verkningslösa initiativ om "informationstexter" på ölburkar som både de och jag vet inte kommer göra nån egentlig skillnad för konsumtionen.

Bryggarna har ingenting på samhällsansvarsarenan att göra. Deras vinstintresse går alltid före allmännyttan. De borde ägna sig åt sin öltillverkning och låta regleringen skötas av de som inte har ett egenintresse i en hög konsumtion. Att hålla på med ett låtsat samhällsansvar och fejkåtgärder gör bara hyckleriet tydligare.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Synd att du missade dansgolvet som var inne i huset. Gillar förresten din engelska version av klubb feber, men det gör det lite svårt att googla :)

Postat av: Torsteinkjersti

Great site and interesting informations. THX!

2009-08-11 @ 09:21:35
URL: http://torsteinkjersti.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback