Bara kongress

Sitter på tåget på väg hem från Göteborg. Eftermiddagen har gått i kongressens tecken. Först hängde jag på Wendelsberg och pratade kongress med grymma Sofia, och sen styrde jag upp ett förslag på FS närvaro på förhandlingarna med lika grymma Hanna.

Det är en lite konstig tradition det där, att hela FS ska sitta med på förhandlingarna precis hela tiden. Nåt jag tror är soft är om man från FS också har möjlighet att hänga lite med folket på verkstäderna och lägret. Man leder oh representerar ju hela organisationen, och då är det bra om de som inte är ombud också ser en.

Generellt tror jag att det är bra om man integrerar de olika delarna av kongressen mer. Att lägret kommer på "studiebesök" på kongressen är bra för att "skola in" de som är lite yngre och visa det häftiga med den demokratiska processen som kongressen är. Det är ju de som ska bli sugna på att vara med och bestämma nästa kongress!

Det börjar bli mycket kongress i huvudet nu. Vaknade 5 imorse efter en dröm om förhandlingar och förslag. Det är nåt konstigt, men så här är det ofta när jag tänker på nåt intensivt och mycket. Drömmer om det och vaknar 5 på morgonen med ett ryck. Andra natten i rad nu. Men när det väl drar igång kommer jag sova som ett barn, det är innan jag sover dåligt. Det får funka.

Kommentarer
Postat av: IKMK

Jag tror också det är bra att ni sprider på er, både för kongressen och er själva. Kanoners! Vi ses, jag ser fram emot en bamsekram och en bra vecka!

2007-06-30 @ 18:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback