Viljan att visionera..

Nåt som jag alldeles för ofta känner är att jag mäter mina prestationer i antal skickade mail, producerade bilagor och politikersamtal.

Det, tillsammans med att det alltid är saker som pockar på ens uppmärksamhet från alla håll gör att jag inte tar mig tiden att bara sitta ner på balkongen med ett tomt block och visionera UNF en eftermiddag.

Nu brukar jag i och för sig kläcka rätt mycket idéer i duschen, men jag duschar lite för kort tid och har lite dåligt med vattentåliga skrivblock för att det ska bli optimalt. Ett badkar för långa funderingsbad och en whiteboard och vattenfast penna kanske är lösningen för att kunna visionera lite mer?

Eller så kanske man ska starta visionär-middagar, och bjuda lite folk som kan utveckla organisationen över en matbit hemma nån gång i månaden?

Kommentarer
Postat av: IKMK

Om du har kakel i duschen så behöver du bara köpa en whiteboardpenna. Det funkar på det.

2007-06-28 @ 11:10:51
Postat av: Emma Laursen

Om du inte vill förstöra en massa whiteboards med vattenfasta pennor kan du tejpa upp OH-papper i duschen och skriva på dem.

2007-06-28 @ 11:48:46
Postat av: Micke

nu fick jag en massa konstiga bilder i huvvet av Robert i duschen tillsammans med whiteboard, OH-papper å annat...

2007-06-28 @ 13:09:11
Postat av: Salam

Jag har en liten hemlig svart bok med mig överallt....Funkar alldeles utmärkt!

2007-06-28 @ 14:00:44
Postat av: IKMK

Det finns ju också sånt där papper som är som whiteboard, som man kan sätta direkt på vilken yta som helst, det finns säkert olika storlekar. Sånt kan du sätta på väggen i duschen och sen använda vattenfast penna.

2007-06-28 @ 19:07:37
Postat av: Robert

OH-papper och vattenfast penna är bäst hitills! Fast ett badkar vore bättre, duschar gör man ju på 5 minuter..

Postat av: Odineli

Hello. I browse and saw you website and I found it very interesting.Thank you for the good work.

2009-03-25 @ 14:00:54
URL: http://odineli.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback