Vilken morgon!!

Jag åkte hem till Motala igår, för att hänga lite här i helgen. Vaknade själv hemma imorse vid 8-snåret. Mamma och Pappa hade åkt till jobbet och Karin sov hos Johannes. Masade mig upp ur sängen och slängde i mig lite fil innan jag tog ut hundarna på en långpromenad i morgonsolen. Var lite kyligt först när jag kom ut, så jag tog en tröja på mig, men vilken morgon!

Solen strålade och jag gick med hundarna lösa på små grusvägar medan solen sken och det var grönt precis överallt och fåglarna kvittrade sådär idylliskt så det nästan blev löjligt. Andades in den friska luften och kände hur jag blev full av både lugn och energi. Balsam för själen.

Vi gick en vända runt grannskapet som tog nästan en timme. På väg hem korsade vi ett vete(?)fält för att komma hem, och då höll jag nästan på att tappa bort Wilma som nästan helt försvann i det höga gräset. Tur att hon är så liten och lätt så hon kan studsa fram så hon syns..

Såhär härlig var min morgon:

image144
Nellie och Wilma posade snällt bland vetestråna, erkänn att de är hur fina som helst!

image145

Inte så rättvis bild, för här var växtligheten som lägst, men sen blev det dubbelt så högt, det var då pudeln försvann..

Som grädde på moset har jag dessutom haft mina två effektivaste dagar på länge igår och idag. Har fått asmycket gjort, så nu ska jag stänga ner och av och vrida armen ut led när jag dunkar mig i ryggen. Ha en skön helg!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Det finns inget bättre än hundpromenader i solsken när hundarna kan springa lösa och man ser hur dom njuter...

2007-06-18 @ 16:41:09
Postat av: Jonahrita

Excellent site.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback